Kalendarium
Här hittar ni vårens kalendarium och de aktiviteter vi genomför. Välkomna att anmäla er.
Kalendarium våren 2023
👉 Edtest Talks - Nej, AI tar inte ditt jobb! Utmaningar och möjligheter med AI i undervisningen
Välkomna på ett Edtest Talks med fokus AI i undervisningen och hur du som lärare kan förbereda dig. Vi lyssnar till läraren Anders Enström och forskaren Jalal Nouri om hur lärarens roll påverkas och utvecklas och samtalar med spännande gäster utifrån olika perspektiv: verksamhet, forskning, edtechföretag.
Målgrupp: Målgrupp: Skolledare, huvudmän, lärare, edtechbolag och forskare (Observera att tillfället är kostnadsfritt och enbart är öppet för medlemmar i Ifous och Swedish Edtech Industry.)
14 juni, 15.00-16.30
👉 Träff för er som arbetar i förskola!
Målgrupp: Alla som arbetar i förskola, huvudmän och edtechbolag
En kort introduktion till vad Edtest är och hur det fungerar i praktiken. Bolagen presenterar därefter sina lärresurser och möjlighet ges att prata och ställa frågor, samt bestämma/boka en tid tillsammans om ni önskar att testa.
16 maj 16.00 - 17.30
Bolag som anmäler sig och är medlemmar i Swedish Edtech Industry får en tid att presentera sig och ett digitalt rum för fortsatta samtal.
👉 Speedmatchning
Målgrupp: lärare, huvudmän och edtechbolag
På våra speedmatchningar presenterar sig testande bolag och lärare har chansen att ställa frågor och förstå om de digitala lärresurserna matchar deras behov.
23 mars. 15.00-16.30
Bolag som anmäler sig och är medlemmar i Swedish Edtech Industry får en tid att presentera sig och ett digitalt rum för fortsatta samtal.
👉 Nätverksträff lokala ambassadörer
Målgrupp: Lärare, huvudmän, projektledare som är engagerade eller vill vara engagerade i tester.
16 mars, 15.00-16.00
👉 Utbildning bolag
Målgrupp: Edtechbolag som planerar att testa under våren
14 mars, 14.00-15.00
👉 Edtest Talks - Rektors roll i valet av digitala lärresurser
Målgrupp: Skolledare, huvudmän, edtechbolag och forskare
En färsk studie från Swedish Edtest och Ifous visar bland annat på att rektorns roll i arbetet med att välja digitala lärresurser är splittrat och det delvis saknas en systematik.
9 feb, 15.00-16.30